با افزایش قیمت کالاها ، چین در حال افزایش حمایت از تجارت است


کارگران یک کوره دوار در کارگاه Jiangsu Haijian Stock در تاریخ 26 مه 2021 در استان شرقی چین ایجاد می کنند.

ژائی هویونگ | گروه ویژوال چین | گتی ایماژ

پکن – افزایش جهانی قیمت کالاها بار دیگری را بر دوش مشاغل کوچک در چین می اندازد ، که بسیاری از آنها به سختی همه گیر ویروس کرونا را پشت سر گذاشته اند.

به عنوان نشانه ای از جدی بودن این مسئله ، لی كقیانگ ، نخست وزیر چین و دیگر رهبران در جلسه چهارشنبه تأكید كردند كه حمایت از مشاغل خصوصی را افزایش می دهند – اول ، در موضوع ادامه دار دریافت بودجه دوم ، برای مقابله با افزایش قیمت کالاها.

این بیانیه آخرین اطلاعیه دولت مرکزی در هفته های اخیر در مورد رکورد بالا بودن قیمت کالاها بود که مقامات برای کاهش تأثیر منفی بر اقتصاد عجله می کردند.

اگر شرکت هایی که به مصرف کنندگان می فروشند قیمت ها را ثابت نگه دارند تا همچنان رقابتی باقی بمانند ، افزایش قیمت کالاها حاشیه سود را کاهش می دهد.

در اوایل روز پنجشنبه ، دفتر آمار چین اعلام کرد که رشد سود صنعتی در آوریل از 57/3 درصد در ماه آوریل به 57 درصد کاهش یافت. اگرچه این ارقام با انقباض اقتصاد در سه ماهه اول سال گذشته تحریف شده است ، این دفتر ، در میان عوامل دیگر ، تأثیر منفی افزایش قیمت کالاها را یادآوری کرد.

مصرف مواد اولیه که با شاخص قیمت تولید کننده اندازه گیری می شود ، در مقایسه با سال قبل در آوریل 6.8٪ افزایش یافته است که سریعترین سرعت طی سه سال گذشته است. اما قیمت های مصرف کننده با کاهش قیمت گوشت خوک تنها 0.9٪ افزایش یافت.

Gu Shuangfei ، تحلیلگر کالا در شرکت کارگزاری Nanhua Futures مستقر در Hangzhou ، گفت: شکاف مداوم بین قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده به طور قابل توجهی سودآوری تولیدکننده را کاهش داده است و آنها فقط با کاهش هزینه های دیگر می توانند عملکرد طبیعی خود را حفظ کنند.

گو گفت ، با توجه به سیاست های اقتصاد کلان و سطح درآمد خانوار ، CPI در آینده ثابت خواهد ماند ، و خاطرنشان کرد که در نتیجه ، سیاست دولت بر کنترل قیمت کالاها و اطمینان از عملکردهای تجاری پایدار متمرکز خواهد بود.

حتی در اقتصاد دولتی چین ، شرکتهای خصوصی کوچک به بیشتر رشد تولید ناخالص داخلی ، درآمد مالیاتی و مشاغل کمک می کنند. در جلسه روز چهارشنبه نهاد عالی اجرایی ، شورای دولتی ، اشاره شد که تا پایان آوریل ، در مجموع حدود 139 میلیون شرکت کوچک ، کوچک و با مدیریت فردی وجود دارد.

مقامات در ماه های اخیر بارها گفته اند که علی رغم بهبود کلی اقتصاد همه گیر ، فشار بر اشتغال همچنان بالا است. جلسه شورای دولتی این هفته گفت که اقدامات برای کمک به مشاغل کوچک برای کنار آمدن با افزایش قیمت کالاها شامل یارانه اشتغال محلی است.

در مورد چین از CNBC Pro بیشتر بخوانید

با افزایش قیمت کالاها و تشدید فعالیت اقتصادی ، برخی از شرکت ها برای حمایت از رشد آینده وام های بیشتری می گیرند.

کنی ، رئیس روابط سرمایه گذاران ، روز پنجشنبه گفت: Sheng Ye Capital ، یک شرکت فین تک چینی که به مشاغل کوچکتر کمک می کند تا در محیط تحت سلطه بانک های دولتی سرمایه گذاری کنند ، “در میان افزایش قیمت های تولید کننده تقاضای بسیار زیادی داشته است.”

وی انتظار دارد تقاضای وام در آینده نزدیک همچنان ادامه داشته باشد. وی گفت: بسیاری از مشتریان این شرکت در حال کار بر روی پروژه های زیربنایی مانند پل ها و عوارض هستند. Ng گفت ، وام به مشتریان جدید می تواند طی دو هفته با متوسط ​​حدود 2 میلیون یوان یا حدود 312،000 دلار پردازش شود.

حدس و گمان قیمت کالا

قیمت کالاهایی مانند مس و سنگ آهن در این سال به بالاترین سطح رسید و هر یک از سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافت. تحلیلگران دلیل افزایش انتظارات سرمایه گذاران را افزایش تقاضای جهانی کالاها می دانند زیرا فعالیت های تجاری از سر گرفته می شود و دولت های محلی سیاست پولی آزادتری را در حمایت از رشد حفظ می کنند.

سیاست پولی چین نسبتاً محافظه کارانه تر است. اما این کشور بزرگترین مصرف کننده مس و سایر کالاهای جهان است و تقاضا از چین بر قیمت های جهانی تأثیر می گذارد. همچنین بورسهای بزرگ سهام در این کشور برای معاملات آتی کالاها وجود دارد.

پنج آژانس ملی روز دوشنبه با هم به مشاغل هشدار دادند علیه انباشت و دستکاری بازار.

رابین سینگ ، اقتصاددان مورگان استنلی و تیمش روز چهارشنبه در گزارشی گفتند: “قیمت کالاها از بین می رود و خطرات منفی ایجاد می کند”.

آنها انتظار دارند شاخص قیمت تولید کننده چین در سه ماهه دوم به بالاترین سطح خود در سال برسد ، اما تأثیر محدودی بر قیمت مصرف کننده دارد. تحلیلگران می گویند مورگان استنلی ، نتیجه كاهش حاشیه ها احتمالاً در آینده نزدیك قبل از تضعیف در نیمه دوم سال ادامه خواهد یافت. آنها انتظار دارند تقاضای جهانی زیاد برای حمایت از سود کمک کند.

شاخص رسمی مدیران خرید در چین ، که شاخصی از فعالیت تجاری در تولید است ، روز دوشنبه منتشر می شود. شاخص قیمت تولید کننده و شاخص قیمت مصرف کننده در این ماه در 9 ژوئن منتشر می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *