داده ها نشان می دهد که فیلیپین به طور چشمگیری گشت های دریای جنوب چین را افزایش داده است
[ad_1]
قایق های ماهیگیری چینی به دریای چین جنوبی می روند که در 16 آگوست 2020 در اینجا دیده می شود.
VCG | گروه ویژوال چین | گتی ایماژ
بر اساس اطلاعات ردیابی کشتی ، فیلیپین اخیراً گشت های خود را در دریای جنوبی چین افزایش داده و با گارد ساحلی چین ارتباط نزدیکتر دارد.
بین 1 مارس و 25 مه ، 13 نیروی انتظامی یا ناو جنگی از فیلیپین حداقل 57 بار از آبهای اطراف جزایر مورد مناقشه Spratly و Scurborough Schole بازدید کردند ، طرح شفافیت دریایی آسیا (AMTI) این هفته در یادداشتی گفت.
در این گزارش آمده است: “این افزایش قابل توجهی نسبت به 10 ماه گذشته بود … وقتی 3 کشتی ردیابی شدند ، در مجموع 7 بازدید از عملکردهای مورد اختلاف داشتند.” وی گفت: افزایش گشت “بیش از آنچه در سالهای اخیر دیده شده است” توسط فیلیپین صورت گرفته است.
دریای چین جنوبی شعله ای منطقه ای در آسیا است که شامل اختلافات ارضی بین برخی کشورها و چین است. فیلیپین ، مالزی و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که ادعا می کنند قسمت هایی از آبراه را در اختیار دارند ، اما چین بسیاری از مناطق – از جمله جزایر Spratly و Scarborough Shoal – را بخشی از قلمرو خود می داند.
در مقابل ، کشتی های چینی به عنوان دیده بان کار می کنند و هفته ها به ویژگی های هدف می چسبند و معمولاً فقط پس از رسیدن یک جایگزین برای ادامه نظارت ، آنجا را ترک می کنند.
طرح شفافیت دریایی آسیا
AMTI ، که بخشی از مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی است ، گفت که مکان گشت ها در فیلیپین نیز تغییر کرده است.
قبل از ماه مارس ، کشتی هایی از فیلیپین “تقریباً منحصرا” به بزرگترین پاسگاه این کشور در اسپراتلیس ، تیتوس می رفتند.
“اما گشتهای اخیر شامل توماس شول دوم است که توسط فیلیپین اشغال شده است اما هر روز توسط چین گشت می زند ، ریف Whitsun ، جایی که یک گروه شبه نظامی اخیر کشف شد ، سابینا شوال خالی از سکنه در نزدیکی Second Thomas و Scarborough Scholl ، جایی که چین از سال 2012 حضور دائمی خود را حفظ کرده است ، “AMTI گفت.
این گزارش داده های ردیابی فروشنده تجاری Marine Traffic و تصاویر شرکت های ماهواره ای Maxar و Planet Labs را بررسی می کند.
“بزرگتر و برتر”
AMTI حادثه ای را در ماه مه مشخص کرد که کشتی های گارد ساحلی چین کشتی های گارد ساحلی را از فیلیپین ردیابی یا تعقیب می کردند که “تقریبا همیشه بزرگ و برتر هستند”.
در 19 مه ، فیلیپین چهار کشتی را به دریاهای سرزمینی مورد مناقشه فرستاد ، اما دو کشتی چینی آنها را ملاقات کرد. بر اساس این گزارش ، حداقل یک کشتی فیلیپینی توسط “چینی ها” تعقیب شده است.
یکی از کشتی های گارد ساحلی چین ردیابی یک کشتی فیلیپینی به نام MCS 3005 را هنگام حرکت در اطراف یک طرف اسکاربورو آغاز کرد.
کشتی چینی دیگر قبل از “جدا شدن” از کشتی سوم و بزرگتر فیلیپینی به نام گابریلا سیلانگ ، یک کشتی جداگانه فیلیپینی ، هاباگات را در طرف دیگر تعقیب کرد ، AMTI گفت.
بنابر این گزارش ، فیلیپین مصمم به ایستادن است ، اما گشت های این کشور در مقایسه با شدت “حضور تقریباً ثابت گارد ساحلی و شبه نظامیان” “در مقایسه با آنها کمرنگ” هستند.
کشتی های مانیل “تورهای شطرنج” را می گذرانند و یک تا دو روز را در کارهایی که مورد مناقشه است سپری می کنند.
AMTI گفت: “در مقابل ، كشتی های چینی به صورت پاره وقت فعالیت می كنند و هفته ها به ویژگی های هدف می چسبند و معمولاً فقط پس از رسیدن یك تعویض برای ادامه نظارت از آنجا خارج می شوند.”
در این گزارش آمده است: “مشخص نیست که آیا فیلیپین به سرعت گشت فعلی خود ادامه خواهد داد و چین ممکن است چه واکنشی نشان دهد.” “در حالی که به نظر می رسد ترکیب اعتراض عمومی بیشتر و حضور گسترده در مانیل در پراکندگی کشتی های چینی در صخره های Whitsun و Sabina Shoal موفقیت هایی داشته است ، اما این تعداد کل کشتی های چینی که در آبهای مورد مناقشه فعالیت می کنند تاثیری نداشته است.”
مانیل گفت: “مانیل” توجه بیشتر و محکومیت بین المللی را به فعالیت های چین ، به ویژه در جبهه شبه نظامیان جلب می کند. “
[ad_2]
پاسخی بگذارید