زنجیره های تامین خودرو در طول همه گیری کووید بیشترین ضربه را خورد: مطالعه
[ad_1]
کارگران یک کارخانه خودروسازی در پکن ، چین.
چلفی | گتی ایماژ
سنگاپور – بر اساس مطالعه ای که بر روی شش صنعت گسترده انجام شد ، صنعت خودرو بیشترین آسیب را در ایجاد اختلال در زنجیره تامین در طول همه گیری کووید -19 داشت.
این مطالعه توسط واحد اطلاعات اکونومیست و با حمایت Citi انجام شده است. در فوریه و مارس امسال 175 مدیر زنجیره تامین – که بیش از 70 درصد آنها در آسیا مستقر هستند – مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن چهارشنبه منتشر شد.
علاوه بر خودرو ، پاسخ دهندگان از پنج صنعت دیگر هستند:
- کفش و لباس ؛
- غذا و نوشیدنی؛
- تولید ؛
- فناوری اطلاعات ، فناوری و الکترونیک ؛
- بهداشت ، دارو و بیوتکنولوژی.
حدود 51.7 of از پاسخ دهندگان در بخش خودرو می گویند که اختلال در زنجیره تامین “بسیار مهم” است – بالاترین سهم در شش صنعت.
صنعت کفش و پوشاک در رتبه دوم قرار دارد و 43.3 درصد از پاسخ دهندگان اختلالات “بسیار مهم” را گزارش کرده اند. در همین حال ، تنها 6.7 درصد از بخش فناوری اطلاعات ، فناوری و الکترونیک همین را می گویند.
طی یک سال گذشته ، حرکت کالا مختل شده است زیرا گسترش جهانی کووید بسیاری از کشورها را مجبور به بستن مرزها ، بستن مشاغل یا محدود کردن صادرات کرده است.
گسترش نسخه انتقال بیشتر دلتا نگرانی هایی مانند مراکز اصلی تولید آسیایی مانند چین و ویتنام – در هفته های اخیر ، بخش هایی از کشورهای خود را برای محدود کردن افزایش موارد کووید مسدود کرده اند.
صنعت خودرو به دلیل کمبود نیمه هادی ها به شدت آسیب دیده است ، و باعث شد که چندین خودروساز تولید خود را در برخی از کارخانه های خود کاهش دهند. کمبود تراشه ها به دلیل تقاضای روزافزون برای رایانه های شخصی و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی ایجاد می شود ، زیرا بسیاری از مردم در دوران محاصره کووید در خانه نگهداری می شدند.
مکان های جدید
این مطالعه نشان داد که همه گیری برخی از مشاغل را مجبور کرده است تا در بلند مدت در زنجیره تامین خود تجدید نظر کنند و حدود یک سوم پاسخ دهندگان تعمیرات اساسی را انجام می دهند.
از هر 5 مدیر زنجیره تامین که مورد بررسی قرار گرفته است ، یک نفر در 12 ماه آینده به عنوان بخشی از استراتژی خود در فیلیپین و هند سرمایه گذاری کرده یا می خواهد سرمایه گذاری کند.
در این گزارش آمده است: “هزینه های ارزان نیروی کار و جمعیت جوان در هر دو کشور عوامل مهمی در این انتخاب هستند.”
این گزارش اشاره می کند که دولت فیلیپین مشتاق جذب سرمایه گذاری مولد در بخش هایی از جمله الکترونیک ، خودرو ، هوافضا ، مراقبت های بهداشتی و فناوری اطلاعات است. بر اساس این گزارش ، هند در عین حال مقصد مورد علاقه بسیاری از مدیران زنجیره تامین خودرو بوده است.
[ad_2]
پاسخی بگذارید