شرکت های نوپا در آسیای جنوب شرقی در برابر پس زمینه IPO محتاط هستند


رانندگان غول پیکر اندونزیایی Gojek در خیابان های جاکارتا.

برو

سنگاپور- اشتها برای شرکت های نوپا در آسیای جنوب شرقی در حال افزایش است زیرا سرمایه گذاران به دنبال استفاده از پتانسیل عظیم منطقه و به دنبال عرضه عمومی بعدی هستند.

به گفته شریک مدیریت یکی از اولین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در منطقه ، که گفته است برخی از شرکت های نوپا از توزیع عمومی خودداری می کنند ، گرسنگی ممکن است برای مدتی ثابت بماند.

“قطعاً شرکتهایی در مجموعه ما وجود دارند که از زوایای مختلف درخواست می کنند ، اما آنها این کار را می کنند [the companies] وینی لوریا از Golden Gate Ventures به CNBC گفت: “من هنوز اشتها ندارم.”

در سال 2021 ، جنوب شرقی آسیا مورد سرمایه گذاری دیوانه واری قرار گرفت 6 میلیارد دلار در سه ماهه اولبه اطلاعیه های IPO از Grab ، GoTo و Bukalapak باعث ایجاد اعتماد جدید در منطقه شده است.

اگر ما دو دستگاه منفجر داشته باشیم ، می تواند مردم را در عرض 10 سال از جنوب شرقی آسیا خارج کند.

وینی لوریا

مدیریت شرکای Golden Gate Ventures

اما لوریا گفت که چندین شرکت در مجموعه خود پیشنهادات مختلف برای انتشار عمومی – چه از طریق SPAC و چه از طریق IPO مستقیم – را رد کرده یا به تعویق انداخته اند ، زیرا آنها می گویند هنوز در سطح بلوغ مناسب نیستند ، و ترجیح می دهند “آماده” باشند.

البته ، ثبت نام عمومی باعث می شود تاسیسات نوپا به سطح بیشتری از کنترل سرمایه گذاران و همچنین الزامات گزارش منظم برسد. لائوریا ، که سبد سهام آن شامل لیست های مشاغل آنلاین کاروسل و بازار خودروی کارو است ، از ذکر هرگونه شرکت خودداری کرد ، اما گفت دو مورد از این چشم اندازها بیش از یا نزدیک به 1 میلیارد دلار است.

با دقت پیش بروید

تردید برخی از بنیانگذاران ممکن است مخالف تلاش VC برای خروج در هنگام سرمایه گذاری باشد و می توان آن را نقد کرد. اما لوریا گفت که به دنبال بلند مدت است. به هر حال ، به قول معروف ، “یک سیب بد توده را خراب می کند”.

وی گفت: “اگر ما دو دستگاه منفجر می کردیم ، به معنای واقعی کلمه می توانست مردم را در 10 سال آینده از آسیای جنوب شرقی خارج کند زیرا آنها پول زیادی را در آنجا از دست دادند.”

لوریا گفت: “بیایید کمی کندتر عمل کنیم و مطمئن شویم که شرکت هایی که به آنجا می رسند از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند. من فکر می کنم در دراز مدت بسیار بهتر خواهد بود.”

استارت آپ های “تغییر بازی” نسل دوم

با این حال ، به گفته لائوریا ، چشم اندازهای نوپا در آسیای جنوب شرقی به طور فزاینده ای امیدوار کننده به نظر می رسد ، وی گفت که این منطقه با ظهور کارآفرینان نسل دوم در حال ورود به مرحله بعدی رشد خود است.

لوریا گفت: “ما تازه شروع به دیدن یادداشت های آغازین نسل دوم کرده ایم. اما همانطور که در حال رخ دادن است ، من فکر می کنم این یک بازی کاملاً تغییر دهنده بازی است.”

نسل دوم قوی در افق به من اعتماد زیادی می دهد تا 10 سال آینده.

وینی لوریا

مدیریت شرکای Golden Gate Ventures

معمولاً یک نسل در هنگام راه اندازی 7 تا 8 سال به طول می انجامد ، در این مدت ، تجربه و فناوری توسعه می یابد. این نه تنها کیفیت استارت آپ ها و کالیبر تیم ها را افزایش می دهد ، بلکه میزان سرمایه آنها را نیز افزایش می دهد.

لائوریا ، که کار خود را در سنگاپور در سال 2011 آغاز کرد ، می گوید: “برای طولانی ترین مدت ، چنین تفاوت بزرگی در تجربه در جنوب شرقی آسیا در مقایسه با بازاری مانند US Now وجود داشته است ، بسیاری از آن در حال تغییر است.”

او گفت: “داشتن این نسل دوم قوی در افق به من اعتماد به نفس زیادی را برای 10 سال آینده می دهد.” “جنوب شرقی آسیا از این پلتفرم برخوردار است ، که از دست دادن آن در آن زمان دشوار است. آن را در صحنه جهانی قرار می دهد.”

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *