غول غول پیکر دیدی می خواهد بیش از Uber چین باشد


کاربر در 18 سپتامبر 2020 برنامه تلفن هوشمند Didi Chuxing را در شانگهای چین باز می کند.

کیلی شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

پکن – Didi Chuxing ، نسخه چینی اوبر ، در تلاش است تا از سفر با اتومبیل راهی برای بسیاری از جنبه های زندگی روزمره از خرید مواد غذایی گرفته تا تأمین مالی استفاده کند.

دیدی روز پنجشنبه لیستی را در نیویورک ثبت کرد در حالی که بسیاری انتظار دارند بزرگترین پیشنهاد اولیه در جهان در سال جاری باشد. این شرکت در سال 2012 تاسیس شد و در بین پنج بزرگترین شرکت تازه تاسیس در جهان قرار دارد و SoftBank ، Uber و Tencent را به عنوان سرمایه گذاران اصلی در نظر می گیرد.

پایگاه تلفن های هوشمند در چین همچنان تجارت اصلی دیدی است و سال گذشته در میان کل خالص خالص 1.62 میلیارد دلاری 20.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. طبق دفترچه. اما در حالی که دیدی در سه ماهه اول سال جاری به سود خود روی آورد ، سهم درآمد “ابتکارات دیگر” به 5٪ رسید ، از 4٪ برای کل سال 2020. این بیش از 1.2٪ در سال 2018 است.

با نگاهی اجمالی به برنامه تلفن هوشمند دیدی ، بسیاری از محصولات دیگر در رابطه با اشتراک دوچرخه ، محرک ، امور مالی شخصی و جایگاه های سوخت آشکار می شود. آرایه آیکون ها شبیه Alipay مربوط به Alibaba است که برنامه آن نه تنها یک بستر پرداخت تلفن همراه است ، بلکه به کاربران امکان رزرو بلیط هواپیما و پرداخت هزینه های خدمات شهری را می دهد. به همین ترتیب ، برنامه غالب برای استقبال از شهرهای جنوب شرقی آسیا غذا را تحویل می دهد و می خواهد به یک رهبر منطقه ای در پرداخت های تلفن همراه تبدیل شود.

هشت نوع تعمیرگاه اتومبیل

Didi برنامه اصلی استقبال در چین است ، حتی با ورود چندین بازیکن دیگر ، از جمله کسانی که تمرکز خود را روی خودروهای سطح بالا (Shouqi) یا انرژی جدید (Cao Cao) می گذارند.

کاربران می توانند از بین گزینه های دیدی از سفرهای مشترک گرفته تا خدمات اتومبیل های لوکس ، از میان هشت گزینه دیدی یکی را انتخاب کنند. دیدی همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق اپلیکیشن خود به استقبال تاکسی ها بروند و تجارت رانندگی را انجام می دهد که رانندگانی را از صاحبان خودرو استخدام می کند که ممکن است الکل بیش از حد داشته باشند یا به دلایل دیگر نمی توانند ماشین خود را رانندگی کنند. این رانندگان موقت می توانند بین تکالیف دوچرخه تاشو حرکت کنند.

این شرکت اعلام کرده است که برای 12 ماه منتهی به 31 مارس سالانه 377 میلیون کاربر فعال و سالانه 13 میلیون راننده فعال در چین دارد. دیدی گفت که وی سال گذشته 133.64 میلیارد یوان (20.88 میلیارد دلار) در گروه “تحرک چینی” سود کسب کرده است.

در دفترچه یادداشت آمده است ، از جمله خدمات دیگر دیدی مانند دوچرخه های الکترونیکی و بار ، هزینه های مشتریان برای انواع محصولات می تواند از 15 سنت تا بیش از 100 دلار باشد.

ساختن بازوی مالی

دیدی هم دارد شرکای بانک بازرگانان چین برای پشتیبانی از برنامه های کارت اعتباری از طریق برنامه سفر و ارائه برنامه های خرید اقساطی خودرو. شرکت تابعه دیدی با بیمه پینگ کار می کند برای فروش محصولات مربوط به تأمین مالی و لیزینگ و همچنین بیمه.

این شرکت نوپا با قیمت هایی که به گفته وی حدود 20 درصد کمتر از قیمت خارج از سیستم دیدی است ، وسایل نقلیه را به رانندگان اجاره می دهد. در دفترچه یادداشت آمده است ، در حالی که بیش از 600،000 وسیله نقلیه برای اجاره در دسترس است ، حدود نیمی از آنها متعلق به حدود 3000 شرکای لیزینگ خودرو است که باعث کاهش میزان دارایی هایی می شود که دیدی مسئول آن است.

دیدی به تازگی به صورت حکایتی سیستم پرداخت تلفن همراه خود را برای برخی از کاربران در پکن تبلیغ کرده و آن را به عنوان گزینه پرداخت پیش فرض تعیین کرده است. کاربران مجبور بودند به صورت دستی گزینه های دیگری مانند WeChat pay را انتخاب کنند و پس از آن تخفیف حذف شد.

برنامه خوش آمدگویی دیدی با کارتهای اعتباری بین المللی نیز کار می کند. این شرکت در 15 کشور از جمله برزیل ، مکزیک و ژاپن فعالیت می کند.

شرط بندی های الکتریکی

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند كه وسایل نقلیه اشتراك خودران در آینده به جای وسیله نقلیه منفرد به یك روش اصلی حمل و نقل تبدیل شود.

دیدی در دستگاه رانندگی خودمختار خود سرمایه گذاری می کند که در ژوئن سال 2020 رباتکسی را در بخشی از شانگهای راه اندازی کرد. این شرکت مسافرتی در ماه نوامبر اعلام کرد که به طور مشترک یک ماشین الکتریکی با BYD به نام D1 تولید کرده است که در بازارهای شهرهای چین در این کشور راه اندازی خواهد شد. ماههای آینده

در ماه مه ، پیشرانه خودمختار و GAC Aion New Energy Automobile دولتی توافق کردند که برای تولید انبوه اتومبیل های جدید انرژی کاملاً خودران کار کنند.

دیدی ادعا می کند که بر اساس تحقیقات سفارشی بزرگترین شبکه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در چین را در اختیار دارد.

محرمانه بودن داده ها و سایر خطرات

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *