فناوری چینی: NetEase Naraka: Bladepoint را به صورت بین المللی راه اندازی می کند


کارکنان NetEase Games در کنفرانس China Joy در شانگهای در 30 ژوئیه 2021.

ارجون هارپال | CNBC

گوانگژو / هانگژو ، چین – NetEase در حال آماده سازی برای راه اندازی یک بازی بزرگ است که امیدوار است با تشدید رقابت با Tencent و بایتدانس تازه وارد ، تلاش های توسعه بین المللی را افزایش دهد.

هو ژیپنگ ، معاون رئیس NetEase و یکی از بهترین مدیران بازی های ویدیویی غول فناوری ، در مصاحبه ای نادر با رسانه های بین المللی ، برنامه های این شرکت برای افزایش درآمد در خارج از کشور را تشریح کرد. او همچنین در مورد NetEase صحبت می کند ، که انگشتان خود را در مناطق جدید ، از جمله بازی های کنسول و ابر ، فرو می برد.

این فشارها در خارج از کشور در شرایطی صورت می گیرد که تنظیم کننده های چینی در حال بررسی غول های فناوری این کشور هستند و از ترس سرکوب بیشتر بخش بازی ها می ترسند.

پنجشنبه ، NetEase “Naraka: Bladepoint” را در سراسر جهان منتشر می کند ، یک بازی برای 60 بازیکن در یک نبرد اکشن در سبک پیانو ، که در آن گیمرها برای آخرین بازیکن رقابت می کنند. از دیگر بازی های محبوب در این سبک می توان به عنوان مثال Fortnite اشاره کرد.

استراتژی NetEase

“Naraka: Bladepoint” برای گیمرهای بین المللی طراحی شده است. به گفته هو ، NetEase امیدوار است که 50 revenue از درآمد بازی ها در آینده از خارج تامین شود ، در حالی که اکنون حدود 10 است.

برای دستیابی به این هدف ، NetEase سعی می کند از مارک های معروف یا مالکیت معنوی (IP) برای لمس بازیکنان خارجی استفاده کند. دفتر مرکزی در هانگژو است این شرکت در حال توسعه بازی هایی بر اساس حماسه ارباب حلقه ها از JRR تالکین و همچنین سری هری پاتر JK رولینگ است.

ما به دنبال شرکای خارج از کشور در زمینه تحقیق و توسعه بازی ها و بازی ها (بازی ها) از طریق سرمایه گذاری مستقیم یا همکاری هستیم.

هو جی پنگ

معاون رئیس جمهور ، NetEase

بخش دوم این استراتژی شامل انتشار بازی ها از ژانرهای محبوب خارج از چین است. اینجاست که “Naraka: Bladepoint” وارد می شود.

به گفته هو ، این فرهنگ چینی را با گیم پلی Battle Royale ترکیب می کند که برای بازیکنان سراسر جهان شناخته شده است.

هو با توجه به ترجمه نظرات خود به زبان ماندارین ، به CNBC گفت: “ما همچنین سعی می کنیم فرهنگ سنتی چینی را با ژانرهای بازی که بیشتر گیمرهای غربی با آن آشنا هستند ترکیب کنیم تا بازی های جدیدی ایجاد کنیم.”

او گفت که گیمرهای غربی “تا زمانی که به فرهنگ های شرقی علاقه داشته باشند ، انجام این بازی را دشوار نخواهند کرد. این می تواند یک تجربه کاملاً جدید برای گیمرهای غربی ایجاد کند.”

اسکرین شاتی از بازی NetEase “Naraka: Bladepoint” Battle Royale که در تاریخ 12 آگوست در سراسر جهان منتشر می شود. ناراکا: Bladepoint بخشی از تلاشهای توسعه بین المللی NetEase است.

بازی های NetEase

NetEase تا کنون نسبت به توسعه بین المللی خود به اندازه Tencent تهاجمی نبوده است. مورد دوم بر استراتژی خرید شرکت های بزرگ بازی سازی مانند سازنده League of Legends Riot Games و همچنین به دست آوردن سهام در استودیوهای دیگر متمرکز است.

در همین حال ، NetEase بر سهام اقلیت در شرکت های سراسر جهان مانند Niantic ، که Pokemon Go را ایجاد می کند ، تمرکز کرده است.

هو گفت که این شرکت همچنان به دنبال سرمایه گذاری و مشارکت بین المللی است.

هو گفت: “ما به دنبال شرکای خارجی در زمینه تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) و راه اندازی (بازی) از طریق سرمایه گذاری مستقیم یا همکاری هستیم.”

برای بازی های کنسول و ابر کلیک کنید

توسعه دهندگان بازی چینی مانند NetEase و Tencent معمولاً در بازی های رایانه ای و موبایلی قوی هستند. این به این دلیل است که کنسول های بازی های ویدئویی محبوب هستند پلی استیشن سونی یا ایکس باکس مایکروسافت تا سال 2014 در چین به مدت 14 سال ممنوع بود. در نتیجه ، توسعه دهندگان چینی در بخش های دیگر بازار سرمایه گذاری کرده اند.

این شروع به تغییر می کند.

NetEase تأیید کرده است که نسخه کنسولی “Naraka: Bladepoint” را اجرا می کند ، اما برنامه ای برای انتشار آن ارائه نکرده است.

درخواست تجدید نظر واضح است. به گفته شرکت اطلاعاتی Niko Partners ، کنسول ها ، شامل سخت افزار و نرم افزار ، کمی بیش از 4 درصد از کل بازار بازی چین در سال 2020 را تشکیل می دهند. به گفته Newzoo ، یکی دیگر از شرکت های تحقیقاتی بازی سازی ، در سال 2021 ، انتظار می رود که کنسول ها 28 درصد از بازار بازیهای جهانی را به ارزش 175.8 میلیارد دلار به خود اختصاص دهند.

به همین دلیل است که ایجاد بازی های کنسولی راهی است که توسعه دهندگان چینی می توانند مورد توجه بازیکنان بین المللی قرار گیرند.

در سال 2019 ، NetEase یک استودیو بازی در مونترال ، کانادا افتتاح کرد تا به توسعه بین المللی کمک کند. سال گذشته ، این شرکت استودیوی دیگری را در ژاپن افتتاح کرد که به تولید بازی های کنسولی اختصاص داشت.

هو گفت: “استودیوی ما Sakura در ژاپن و (استودیو) در مونترال به توسعه بازی های کنسولی اختصاص داده شده اند ، زیرا یک سوم سهم بازار خارج از کشور توسط بازی های کنسولی اشغال شده است.”

NetEase همچنین بازی های ابری را هدف قرار می دهد و به بازیکنان اجازه می دهد عناوین را بدون نیاز به سخت افزار خاصی مانند کنسول بازی کنند. بازیکنان می توانند بازیها را به طور موثری روی یک دستگاه پخش کنند ، درست مانند یک فیلم در Netflix.

(مقررات) مشکلی است که همه ما باید با آن روبرو شویم ، اما نگران نیستم که تأثیر واقعی بر ما بگذارد. در عوض ، ما را مجبور می کند تا محصولات بهتری تولید کنیم.

هو جی پنگ

v مطمئناً یک رئیس جمهور یخی ، NetEase

غول های فناوری آمریکایی گوگل ، فیس بوک ، آمازون و مایکروسافت خدمات بازی ابری را راه اندازی کرده اند.

NetEase آزمایش خدمات بازی ابری خود را در سال 2019 آغاز کرد و Naraka: Bladepoint در سرویس است. اما هو همچنین گفت که این شرکت آماده همکاری با سایر سیستم عامل های بازی ابری در چین و همچنین ارائه بازی در سیستم عامل هایی است که توسط سایر شرکت ها در سطح بین المللی اداره می شود.

هو گفت: “Naraka Bladepoint در واقع یک گزینه برای سایر سیستم عامل های بازی ابری است … بسیاری از ویژگی های بازی ابری در این بازی وجود دارد. من از سیستم عامل های بازی ابری برای همکاری با ما استقبال می کنم.”

رقابت فزاینده و چالش های نظارتی

صنعت بازی سازی چین طی چند سال گذشته با تغییر محیط نظارتی و رقابت نوظهور به سرعت رشد کرده است.

در مورد چین از CNBC Pro بیشتر بخوانید

هفته گذشته ، یکی از روزنامه های رسمی چین چینی شین هوا مقاله ای منتشر کرد که برچسب این بازی ها را “تریاک” عنوان می کرد. این مقاله خواستار محدودیت های بیشتری برای صنعت بازی برای جلوگیری از اعتیاد و سایر آثار منفی بر روی کودکان است.

اما این مقاله بعداً بارگیری و با عنوان جدیدی منتشر شد و اشارات به “تریاک” حذف شد و نشان داد که ممکن است نظر رسمی پکن را منعکس نکند.

مصاحبه CNBC با هو از NetEase قبل از انتشار مقاله انتقاد از بازی ها انجام شد. اما هنگامی که هو در مورد مقررات س askedال شد ، گفت که چنین قوانینی برای صنعت بازی “ضروری” است.

هو گفت: “شرکت های بزرگی مانند Netease و Tencent واقعاً از چنین عملیات نظارتی استقبال می کنند. این مقررات به نوبه خود ما را وادار می کند تا کیفیت محصولات خود را ارتقا دهیم.”

“(مقررات) مشکلی است که همه ما باید با آن روبرو شویم ، اما نگران نیستم که تأثیر واقعی بر ما بگذارد. در عوض ، ما را مجبور می کند تا محصولات بهتری تولید کنیم.”

– اطلاعات اضافی از ایریس وانگ از CNBC.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *