قوانین جدید برای سرمایه گذاری در چین پس از سرکوب در پکن پس از مدرسه

[ad_1]

شرکت چینی دیدی اتومبیل هایی را برای مهمانان نشست سالانه قهرمانان جدید 2017 (جلسه تابستانی مجمع جهانی اقتصاد در داووس) در 27 ژوئن 2017 در دالیان ، استان لیائونینگ در چین ارائه می دهد.

VCG | گروه ویژوال چین | گتی ایماژ

پکن-با انحراف سرمایه گذاران خارجی از اقدامات نظارتی پکن ، انصراف سریع صنعتی مانند آموزش بعد از مدرسه می تواند راهنمای اشتباهاتی باشد که در آینده در چین وجود دارد.

قبل از اقدام چین در تابستان امسال علیه مدارس مدارس ، شرکت های سرمایه گذاری بزرگی مانند SoftBank میلیاردها دلار به شرکت های آموزشی چینی واریز کردند که بسیاری از آنها در ایالات متحده معامله می شد یا قصد ثبت نام در آنها را داشت.

این استراتژی عبارت بود از سوزاندن پول برای تأمین رشد چشمگیر مصرف کنندگان ، به امید سود در آینده. برای عملیاتی شدن این استراتژی ، سرمایه گذاران به دنبال رویکرد “برنده همه چیز را می گیرد” است که از آن با سایر استارتاپ های چینی مانند زنجیره قهوه Luckin و دیدی استفاده کرده اند.

دیدی اساساً به مصرف کنندگان چینی پول می دهد تا با برنامه ارزان قیمت خود را طی کنند و Uber را مغلوب کرده و 90 درصد بازار قاره را در اختیار داشته باشد و در 30 ژوئن در نیویورک بیش از 4 میلیارد دلار در IPO جمع آوری کرد.

اما به زودی مشخص شد که استراتژی سرمایه گذاری ممکن است دیگر کار نکند. تنها چند روز پس از عرضه عمومی دیدی ، مقامات چینی به فروشگاه های برنامه دستور دادند که برنامه دیدی را حذف کنند و تحقیقات امنیتی داده ها را آغاز کردند – که عملاً چشم اندازهای رشد کسب و کار را در آینده نزدیک بسته است.

این امر ماه ها پس از تلاش های پکن برای مقابله با شیوه های انحصاری غول های فناوری اینترنتی مانند علی بابا و تنسنت رخ داد.

در پایان ماه جولای ، بخش آموزش به وضوح هدف بعدی پکن بود.

دعوا بعد از تدریس خصوصی مدرسه

در اکتبر 2020 راه اندازی آموزش آنلاین Yuanfudao گفت که در مجموع 2.2 میلیارد دلار از Tencent ، Hillhouse Capital ، Temasek و بسیاری از سرمایه گذاران دیگر جمع آوری کرده است – برای برآورد 15.5 میلیارد دلار.

دو ماه بعد ، رقیب Zuoyebang 1.6 میلیارد دلار از سرمایه گذاران از جمله SoftBank’s Vision Fund 1 ، Sequoia China ، Tiger Global و Alibaba جمع آوری کرد.

با توجه به ترجمه CNBC از مصاحبه ماندارینی وی ، یکی از سرمایه گذاران و یکی از بنیانگذاران یکی از بزرگترین شرکت های آموزشی چین که در ایالات متحده ثبت شده است ، می گوید: “آنها امیدوار بودند که یک الیگوپولی دیگر مانند دیدی را با قیمت بازار ایجاد کنند.” وی به دلیل حساسیت موضوع درخواست ناشناس ماندن کرد.

وی گفت ، با این حال ، صنعت آموزش از قبل چندین بازیگر اصلی در بازار داشت و “معلوم شد که هیچ کسب و کاری نمی تواند قبل از سرکوب واقعاً دیگری را شکست دهد.”

ایجاد یک رهبر بازار غالب در آموزش پس از مدرسه یک چشم انداز پر سود بود. با توجه به جمعیت 1.4 میلیارد نفری چین و فرهنگی که در آن والدین برای تحصیل فرزندان خود ارزش قائل هستند ، این فرصت بسیار زیاد بود.

بازیگران اولیه این صنعت مانند New Oriental با فضاهای اجاره ای فیزیکی و کلاس های خصوصی شروع کردند. اما همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 تغییر صنعت تدریس خصوصی آنلاین را تسریع کرد و مبارزه برای سوزاندن پول در دنیای اینترنت چین در جریان بود.

جنگ های تبلیغاتی

شرکت های آموزشی چینی پس از مدرسه هزینه های زیادی را برای تبلیغات از سال گذشته برای جذب دانش آموزان جدید آغاز کردند.

مردی به CNBC گفت ، گائوتو ، که در ایالات متحده فهرست شده است ، زمستان گذشته بیش از 50 میلیون یوان (7.75 میلیون دلار) در یک هفته در تبلیغات در پلت فرم ویدیوی کوتاه Kuaishou هزینه کرد.

“در چین ، Kuaishou یک پلت فرم کوچکتر از این است [ByteDance’s] Douin / TikTok ، بنابراین هزینه کل ترافیک از همه شرکتهای آموزشی K تا 12 بسیار بیشتر از این خواهد بود. “

گائوتو به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. در گزارش درآمد خود برای سه ماه اول سال ، این شرکت اعلام کرد هزینه های فروش و بازاریابی 2.29 میلیارد یوان سه برابر بیشتر از یک سال قبل بوده است.

آموزش Tal نشان داد که هزینه های آن در همین رده یک سال پیش 172 درصد افزایش یافته و به 660.5 میلیون یوان در سه ماه منتهی به 28 فوریه رسیده است.

هر دو شرکت خسارت خالص را برای سه ماهه گزارش دادند ، همانطور که یکی دیگر از فعالان صنعت ، گروه آموزشی OneSmart International ، که 47 درصد افزایش سالانه در هزینه های فروش و بازاریابی را به 288.8 میلیون یوان نشان داد.

OneSmart در سال 2018 در IPO امضا شده توسط Morgan Stanley ، Deutsche Bank و UBS در ایالات متحده ثبت شد. بعداً در همان سال ، شرکت آموزشی Juren ، یکی از قدیمی ترین مشاغل در صنعت آموزش چین را خرید.

اما مقررات جدید پس از مدرسه ضربه مهلکی به این شرکت 27 ساله وارد کرد. حدود یک ماه پس از وضع قوانین جدید ، ژورن سقوط کرد ، درست یک روز قبل از افتتاح مدارس دولتی در اول سپتامبر.

OneSmart ممکن است توسط بورس نیویورک از لیست خارج شود ، زیرا سهام آن از ژوئیه زیر 1 دلار باقی مانده است.

سایر سهام چین که در ایالات متحده فهرست شده اند نیز با مشکل روبرو هستند. نیو اورینتال در سه ماهه منتهی به 28 فوریه زیان خالص گزارش نکرد ، اما نشان داد که در این مدت 156.1 میلیون دلار برای فروش و بازاریابی هزینه کرده است که نسبت به سال قبل 32 درصد افزایش یافته است.

افزایش هزینه های تبلیغات برای افزایش تعداد دانش آموزان زمانی ایجاد شد که سرمایه گذاران در صنعت انباشته شدند و افزایش رقابت منجر به افزایش هزینه جذب مشتری شد.

چشم انداز به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

مینگ لیائو

شریک موسس ، Prospect Avenue Capital

“رفاه مشترک” در چین

این سیاست جدید نشان دهنده آخرین تلاش های پکن برای محدود کردن رشد عظیم صنعت آموزش و بار آن بر دوش والدین است – نگرانی مقامات در تلاش برای افزایش نرخ زاد و ولد در جمعیت سالخورده و کاهش نیروی کار.

مینگ لیائو ، بنیانگذار Prospect Avenue Capital واقع در پکن ، که دارایی های 500 دلاری را مدیریت می کند ، گفت: سرمایه گذاران باید اذعان کنند که مقابله با مشکل جمعیت ، کند شدن رشد اقتصادی و تنش ها در ایالات متحده به نگرانی اصلی دولت چین تبدیل شده است. میلیون.

وی گفت: “چشم انداز به طور قابل توجهی تغییر کرده است” ، و اشاره کرد که سرمایه گذاران اکنون باید سیاست های ملی را بیش از توسعه صنعت در نظر بگیرند.

علاوه بر سرکوب شرکت های اینترنتی و مراکز آموزشی پس از مدرسه ، مقامات نیز اقداماتی را انجام داده اند به شرکت های بازی های ویدئویی آنلاین دستور داد کودکان را سه ساعت در هفته محدود کنند.

رئیس جمهور شی جین پینگ تاکید کرد که هدف “رفاه مشترک” یا ثروت متوسط ​​برای همه است ، نه برای برخی.

آموزش فقط یکی از مواردی است که به اصطلاح آموزش داده می شود. سه کوهی که مقامات چین با آن سر و کار دارند. دو مورد دیگر املاک و مراقبت های بهداشتی است ، همه این مناطق که در آن صدها میلیون نفر از مردم در کشور از هزینه های زیاد شکایت دارند.

لیائو گفت ، طی 20 سال گذشته ، سود شرکت ها تا حد زیادی به کارآفرینان و شرکت های مبتنی بر بسترهای اینترنتی اختصاص یافته است.

به گفته او ، با توجه به اولویت های جدید سیاست گذاری ، برای سرمایه گذاران مهم است که بین مشاغل مبتنی بر اینترنت و آنهایی که فناوری های ملموس تری مانند سخت افزار را توسعه می دهند تمایز قائل شوند – حتی اگر هر دو نوع شرکت آزادانه “فنی” نامیده شوند. به انگلیسی.

در مورد چین از CNBC Pro بیشتر بخوانید

از آنجایی که ایالات متحده در حال حاضر توسط رئیس جمهور جو بایدن اداره می شود و تمایل به رقابت با چین دارد ، پکن سرمایه گذاری خود را در برنامه بلند پروازانه چند ساله برای ساخت فناوری داخلی خود ، از نیمه هادی ها تا محاسبات کوانتومی ، افزایش می دهد.

تحلیلگران بانک اوراق بهادار بانک آمریکا در گزارشی در 10 سپتامبر نوشتند: “بازار چین هنوز می تواند بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران جهانی ارائه دهد و چالش این است که در میان تعادل مجدد چین ، برندگان احتمالی آینده شناسایی شوند.”

آنها به تغییر در دو دهه اخیر در بزرگترین شرکتهای چینی از طریق سرمایه بازار اشاره کردند – از ارتباطات مخابراتی ، به بانکها ، و سهام اینترنتی. در آینده ، آنها انتظار دارند مقررات بیشتری در مورد اینترنت و صنایع املاک و مستغلات “ضمن ارتقاء بخش های مدرن تولید ، فناوری و انرژی سبز” اعمال شود.

این بانک چندین نامزد برای “برندگان آینده” را مشخص کرده است.

  • لباس ورزشی: آنتا
  • مراقبت های بهداشتی: Wuxi Bio
  • خودروهای برقی و باتری EV: BYD
  • لیتیوم در مواد جدید: Ganfeng
  • انرژی تجدیدپذیر: یوان طولانی
  • سخت افزار فنی: شیشه تخت

تحلیلگران می گویند: “برخی از بخشهای صنعتی که ما در حال حاضر تحت پوشش آنها نیستیم نیز می توانند فرصت های امیدوار کننده ای داشته باشند.”

آینده سرمایه گذاری در چین

[ad_2]

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *