مایکروسافت سرویس Xbox Cloud Gaming را برای تلویزیون راه اندازی می کند
[ad_1]
این گیمر عنوان فوتبال Pro Evolution Soccer 2019 را روی کنسول Xbox بازی می کند.
سزگین پانکار | آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ
مایکروسافت در حال توسعه سخت افزار پخش جریانی ویژه ای است که افراد می توانند برای استفاده از سرویس بازی ابری خود ، مشابه Netflix ، به تلویزیون خود متصل شوند.
این شرکت شرط می بندد که آینده بازی های ویدیویی یک مدل مبتنی بر اشتراک خواهد بود که در آن افراد هر ماه مبلغ مشخصی را برای دسترسی به عناوین مختلف پرداخت می کنند.
سرویس Xbox Game Pass آن دقیقاً همین کار را انجام می دهد و دسترسی به کتابخانه بازی هایی را که هم در داخل و هم توسط استودیوهای شخص ثالث ساخته شده است ، ارائه می دهد.
این بیشتر بارگیری دیجیتالی است ، اما سال گذشته این جریان با انتشار عمومی Xbox Cloud Gaming توسط مایکروسافت اضافه شد. این ویژگی چیزی شبیه “Netflix برای بازی ها” است که به گیمرها امکان می دهد بازی هایی را که در سرورهای راه دور میزبانی می شوند و از طریق اینترنت به کاربران منتقل می شوند ، انجام دهند.
تعدادی دیگر از شرکت ها خدمات پخش بازی مشابهی را راه اندازی کرده اند ، از جمله Google با Stadia و Amazon با Luna.
مایکروسافت اکنون به دنبال راه اندازی محصول بازی ابری خود در سیستم عامل های دیگر است. Xbox Cloud Gaming را برای برخی از کاربران از طریق یک مرورگر وب در iPhone ، iPad و PC در ماه آوریل راه اندازی کرد (مایکروسافت به دلیل اختلاف در سیاست های App Store قادر به راه اندازی یک برنامه تلفن همراه مناسب برای بازی های ابری در دستگاه های Apple نبود). و روز پنجشنبه ، این شرکت اعلام کرد که می خواهد خدمات خود را به تلویزیون ها گسترش دهد.
یکی از راه هایی که وی قصد دارد انجام شود ، مشارکت با تولیدکنندگان برای افزودن بازی های ابری به تلویزیون های هوشمند است. اما مایکروسافت همچنین در حال توسعه دستگاه های پخش جریانی است که کاربران می توانند به تلویزیون یا نمایشگرهای رایانه خود متصل کنند تا بازی ها را از فضای ابری پخش کنند. این شرکت توضیحی در مورد شکل ظاهری این دستگاه ها نداده است ، اگرچه یادآور کلیدهای Fire TV آمازون و Chromecast گوگل است که هر دو از بازی های ابری پشتیبانی می کنند.
مایکروسافت همچنین می گوید که در حال همکاری با اپراتورهای تلفن همراه مانند Telstra در استرالیا برای ارائه مدل های جدید اشتراک Xbox است. همچنین اواخر امسال این بازی ابری را به چهار کشور جدید – استرالیا ، برزیل ، مکزیک و ژاپن گسترش داده و قصد دارد نسخه نرم افزاری مبتنی بر مرورگر را برای همه اعضای اشتراک Xbox Game Pass خود منتشر کند. نهایی با قیمت 15 دلار در هر سال در هفته های آینده ماه.
مایکروسافت گفته است که قصد دارد بازی های ابری را به کنسول جدید Xbox Series X خود اضافه کند ، که نوامبر گذشته برای رقابت با پلی استیشن 5 سونی راه اندازی شد. طی چند هفته آینده ، این شرکت همچنین سرورهایی را که سرویس بازی ابری خود را از سخت افزار قدیمی Xbox One Xbox Series X تغذیه می کنند ، ارتقا می دهد.
مایکروسافت از نظر بازی با تهاجمی با سونی رقابت می کند. اما این یک استراتژی متفاوت از همتای ژاپنی آن است. در حالی که سونی به بلاک باسترهای انحصاری معروف است که فقط در کنسول PlayStation قابل پخش هستند ، مایکروسافت روی جاسازی سرویس های Xbox خود در چندین سیستم عامل از جمله تلفن همراه و رایانه متمرکز است.
مایکروسافت با خرید استودیوی نمادین Bethesda به قیمت 7.5 میلیارد دلار در بزرگترین خرید بازی ویدیویی خود تاکنون ، سرمایه خود را در بازی ها افزایش داده است.
این شرکت روز یکشنبه به عنوان بخشی از کنفرانس بازی E3 یک رویداد مشترک با بتسدا برای نمایش بازی های جدید برگزار می کند ، طرفداران حدس می زنند که آنها جزئیات بازی علمی تخیلی مورد انتظار به نام Starfield را فاش می کنند.
[ad_2]
پاسخی بگذارید