مردم از رسانه های اجتماعی برای یافتن بیمارستان ها ، داروها استفاده می کنند
[ad_1]
یک کارمند بهداشتی که از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) استفاده می کند ، از یک بیمار Covid-19 در مرکز مراقبت Covid-19 که در سالن ضیافت شهنای متصل به بیمارستان Lok Nayak Jai Prakash Narayan (LNJP) ، یکی از بزرگترین امکانات برای COVID ، بازدید می کند -19
نوین شارما | تصاویر SOPA LightRocket | گتی ایماژ
همزمان با ویروس کرونا ویرانگر دوم هند ، سیستم مراقبت های بهداشتی را به دست گرفته است ، مصرف کنندگان ناامید با اتمام تخت های بیمارستان و اکسیژن رسانی به رسانه های اجتماعی برای کمک به مردم مراجعه کرده اند.
افرادی که نیاز به کمک دارند ، چه برای خود و چه برای بستگانشان ، درخواست هایی را در سایتهایی مانند توییتر ، فیس بوک ، واتس اپ و اینستاگرام ارسال می کردند. برخی دیگر اطلاعاتی را در مورد موجود بودن تخت های بیمارستانی و همچنین اطلاعات تماس فروشندگان با سیلندر اکسیژن و منابع کمیاب دیگر جمع آوری کردند. در بسیاری از موارد ، تلاش ها باعث نجات جان افراد شده است.
آپار گوپتا ، مدیر اجرایی بنیاد آزادی اینترنت ، سازمانی برای آزادی های دیجیتال در هند ، گفت: “اغلب اوقات ما فقط یک داستان بسیار ناشناخته را در رسانه های اجتماعی می شنویم ، که در آن قطب سیاسی را افزایش می دهد و آسیب های اجتماعی عمیقی ایجاد می کند.” CNBC
وی با بیان اینکه جنگیدن برای نوع صحیح سیستم مبتنی بر انگیزه و گزارش الگوریتمی پیرامون رسانه های اجتماعی مهم است ، گفت: “اما شبکه های اجتماعی همچنین توانایی اتحاد مردم را دارند.”
“من فکر می کنم این فاجعه Covid ، که در هند ادامه دارد ، نوید استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای کمک رسانی را نشان می دهد و همچنین نیاز به پاسخگویی سیاسی بیشتر در همه سطوح ، از متخصصان مراقبت های بهداشتی ما گرفته تا تصمیم گیرندگان است. گفت
رسانه های اجتماعی نمی توانند مسئولیت اصلی دولت را برای کمک به شهروندان در شرایط بحرانی جایگزین کنند.
آنکور بیسن
مشاوران تکنوپک
#CovidSOS
هشتگهای توییتر مانند #CovidSOS و #CovidEmergence در بین مصرف کنندگان محبوب تخت بیمارستان ، ونتیلاتور و سیلندرهای اکسیژن محبوب شده اند. ویژگی بازتوییت به افزایش درخواست های آنها کمک می کند.
غریبه ها دور هم جمع شدند تا به یکدیگر کمک کنند تا از بحران بی سابقه عبور کنند.
داوطلبان اطلاعات به روز را در صفحات گسترده Google جمع آوری می کردند ، که به طور گسترده در سیستم عامل های اجتماعی توزیع می شد.
برخی وب سایت هایی برای ایجاد می کنند نظارت بر در دسترس بودن واکسن در حالی که دیگران برنامه های کاربردی ایجاد شده که پیوندهای جستجوی توییتر را ایجاد می کند که به کاربران کمک می کند منابع Covid-19 را در شهرهای خود پیدا کنند. بسیاری از افراد همچنین در تهیه وعده های غذایی خانگی برای بیماران قرنطینه ای در خانه مشارکت داشتند ، در حالی که دیگران در انجام کارهایی مانند خرید مواد غذایی کمک می کردند.
به نوبه خود ، توییتر a صفحه منابع Covid-19 برای افزایش دید اطلاعات.
نفوذ رسانه های اجتماعی ، افراد مشهور و سیاستمداران نیز در تلاش برای جذب منابع گسترده مردم نقش داشته است ، زیرا برخی از آنها به ترتیب تخت و سیلندرهای اکسیژن کمک کردند ، زیرا تعداد موارد روزانه در هند در آوریل و اوایل ماه مه افزایش یافت.
اگرچه توییتر به دلیل توانایی خود در تقویت درخواست ها و برچسب گذاری افراد با نفوذ و سیاستمداران ، به مشهودترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در تلاش های گسترده تامین منابع انسانی هند تبدیل شده است ، اما گوپتا گفت که از سیستم عامل های دیگر بسیار استفاده می شود.
وی گفت داوطلبان همچنین در گروه های WhatsApp گرد هم می آیند تا جامعه های مفصل تری مانند جوامع مسکن و گروه های فارغ التحصیلان را متمرکز کنند. وی گفت ، Gen-Z – یا متولدین سال 1996 تا اوایل 2010 – و هزاره های جوانتر به اینستاگرام روی آورده اند.
موارد روزانه در هند در 7 مه به بیش از 414،000 مورد آلودگی روزانه رسید. هنوز هم ، متخصصان می گویند ویروس در حال گسترش در مناطق روستایی هند است ، جایی که زیرساخت های بهداشتی برای مقابله با جهش های غیر منتظره مجهز نیستند.
در توییتر ، که تأثیر بیشتری در مراکز شهری هند نسبت به مناطق روستایی دارد ، کاربران از قبل شروع به جمع آوری منابع و ابتکارات برای پاسخ به شیوع در استان هند کرده اند.
معایب سیستم مراقبت های بهداشتی در هند
مصرف کنندگان برای کمک به رسانه های اجتماعی نیز بازتابی از چگونگی پاسخ ضعیف سیستم مراقبت های بهداشتی هند به واکنش ناگهانی بودند در موارد پرش کنید. افزایش موارد و افزایش مرگ و میر مشکلات عمیق موجود در سیستم بهداشت عمومی هند را کشف کرده است. پس از دهه ها غفلت و سرمایه گذاری کم.
آنکور بیسن ، معاون ارشد رئیس شرکت مشاور مشاور مدیریت Technopak Advisors ، به CNBC گفت: “رسانه های اجتماعی نمی توانند مسئولیت اصلی دولت را برای کمک به شهروندان در هنگام بحران جایگزین کنند.” وی گفت که این فقط می تواند به عنوان یک کانال مکمل عمل کند و نمی تواند جایگزین عملکردهای اصلی دولت مانند مدیریت بلایا و خدمات بهداشتی شود.
بیسن افزود که در این حالت ، رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به تنها گزینه برای بسیاری هستند ، زیرا سایر رسانه ها از دست رفته اند – بازتاب بد شیوه ای که دولت های مرکزی و ایالتی برای مقابله با بحران Covid-19 تلاش می کنند.
بیسن گفت: “دولت معمولاً باید با این فاجعه مقابله کند و اطمینان حاصل کند که آنها با شهروندان ارتباط برقرار می کنند و از کمر آنها محافظت می کنند ، که در اینجا چنین نیست.” وی افزود که رسانه های اجتماعی “همیشه یک محیط مکمل هستند و هرگز نمی توانند به محرک اصلی مدیریت بلایا تبدیل شوند.”
بنیاد آزادی گوپتا در اینترنت گفت برخی از داوطلبان توسط مقامات بخاطر تلاشهایشان ، چه به صورت غیر رسمی و چه به صورت قانونی ، تهدید شده اند.
رسانه های محلی ماه گذشته گزارش دادند برخی از Covid-19 به گروه های ارائه اطلاعات در مورد تخت بیمارستان و اکسیژن از طریق برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp ، Discord و Telegram کمک می کنند ، در حالی که برخی از ردیاب های منابع آنلاین حذف شدند
داوطلبان از تهدیدهای پلیس خواستار زندان خود شدند – اما پلیس انکار کرد پرداختن به چنین الزاماتی. در اوتار پرادش ، بی بی سی گزارش داد پلیس مردی را که از توییتر برای یافتن اکسیژن برای پدربزرگ در حال مرگ خود استفاده می کند ، متهم کرده است.
گزارش شده است که دادگاه عالی هند گفته است اگر مردم شکایات خود را در مورد موضوعاتی مانند کمبود اکسیژن و سایر موارد در سیستم عامل های اجتماعی پخش کنند ، هیچ مشکلی نخواهد داشت. این امر پس از آن صورت گرفت که دولت فدرال ، طبق مقررات جدید ، به سیستم عامل های اجتماعی دستور داد پست هایی را كه از نحوه برخورد با بیماری همه گیر انتقاد داشتند ، حذف كنند ، طبق نیویورک تایمز.
تقلب در شبکه های اجتماعی
یک نتیجه تأسف آور دیگر گسترش است بازار سیاه منابع، به گفته گوپتا ، جایی که بازیگران بی پروا در شبکه های اجتماعی مردم آسیب پذیر را فریب داده اند.
“در حالی که رسانه های اجتماعی به طور كلی – به ویژه توئیتر – آمده اند و اثرات مضر موج فعلی را كاهش داده اند ، من می گویم كه این حتی زندگی هایی را نجات داده است ، اما همچنین نشان داده است كه تحمل بسیار پایینی برای آزادی بیان و بیان وجود دارد “او گفت. او گفت.
علاوه بر این ، “مشکلات نظمی وجود دارد که همیشه به دلیل تعامل اجتماعی بوجود می آیند … و برخی از شرکت کنندگان ممکن است با سو in نیت از آن استفاده کنند”.
گوپتا افزود ، در حالی كه امروز تلاش ها در بین گروه های داوطلب ادامه دارد ، خدمات دولتی نیز تا حدودی عقب مانده است.
[ad_2]
پاسخی بگذارید