وزارت بازرگانی چین برای کنترل دقیق تر سرمایه گذاری خارجی


سخنگوی وزارت بازرگانی چین ، گائو فنگ ، در 29 آوریل 2021 در یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی در پکن ، چین در جمع خبرنگاران سخنرانی کرد.

VCG | گروه ویژوال چین | گتی ایماژ

پکن – وزارت بازرگانی چین قصد دارد بیشتر بر اساس امنیت ملی سرمایه گذاری خارجی را کنترل کند.

اولویت های وزارتخانه برای پنج سال آینده – که این هفته علنی شد – شامل اشاره به “اقدامات بررسی امنیت سرمایه گذاری خارجی” است که از ژانویه به اجرا درآمد. اینها اقدامات معمولاً نیاز به بررسی اولیه برنامه های سرمایه گذاری خارجی دارند مربوط به ارتش چین و محصولات مهم کشاورزی ، انرژی و فن آوری است.

در حالی که ذکر مختصر سیستم بررسی – در صفحه 43 سند 46 صفحه ای – لزوماً نشان دهنده اقدام جدید مقامات چینی نیست ، اما این مرجع نشان می دهد که سرمایه گذاری خارجی در چین می تواند مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

در چند سال گذشته ، ایالات متحده کنترل خود را بر سرمایه گذاری چین در این کشور شدت بخشیده است ، اگرچه تجارت آمریکایی با محدودیت های بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در چین روبرو شده است.

در بخشی از جلوگیری از خطرات سرمایه گذاری خارجی ، وزارت تجارت گفت: “سیستم بررسی امنیت ملی برای سرمایه گذاری خارجی را بهبود می بخشد و تحقیقات در مورد امنیت سرمایه گذاری خارجی را که بر امنیت ملی تأثیر می گذارد یا می تواند تحت تأثیر قرار دهد ، بهبود می بخشد”. ترجمه CNBC از چینی متن

با این حال ، وزارت همچنین گفت که زمینه هایی را که سرمایه خارجی می تواند سرمایه گذاری کند ، از جمله زمینه های استراتژیک مانند ارتباطات از راه دور ، اینترنت ، آموزش و مراقبت های بهداشتی گسترش می دهد. این وزارتخانه گفت که این امر توانایی خارجی ها را برای انجام سرمایه گذاری های استراتژیک در شرکت های ثبت شده عمومی بیشتر تسهیل می کند.

این سند به دنبال انتشار برنامه پنج ساله چهاردهم دولت مرکزی در ماه مارس است. پکن هر پنج سال چنین اولویت هایی را برای توسعه اقتصادی صادر می کند و متعاقباً ادارات دولتی و مقامات محلی جزئیات نحوه برنامه ریزی خود برای دستیابی به اهداف ملی را منتشر می کنند.

در طرح وزارت بازرگانی ، ضمن تقویت همکاری با ایالات متحده و دولت های محلی ، به لزوم پاسخ به تأثیرات تنش تجاری با ایالات متحده اشاره شده است.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

وزارت پیش بینی رشد متوسط ​​سالانه 5٪ در فروش خرده فروشی تا سال 2025 میلادی است ، با سهم فروخته شده در اینترنت با رشد کمی سریعتر 7.6٪. در این طرح آمده است: واردات و صادرات کالا احتمالاً تا سال 2025 به طور متوسط ​​سالانه 2 درصد رشد خواهد کرد.

به طور کلی ، این وزارتخانه بر چگونگی کار برای ایجاد بازار داخلی چین ، مطابق با طرح “گردش دوگانه” پکن تأکید کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *