چرا غول تجارت الکترونیک چینی روی بازی ها سرمایه گذاری می کند


غرفه JD.com در کنفرانس بازی China Joy در شانگهای در 30 ژوئیه 2021. غول تجارت الکترونیک چینی سرمایه گذاری زیادی در بازی ها انجام می دهد.

ارجون هارپال | CNBC

شانگهای-در China Joy ، یکی از بزرگترین کنفرانس های بازی آسیایی که در شانگهای برگزار شد ، غول تجارت الکترونیکی JD.com غرفه ای با نسخه ای عظیم از طلسم سگ Joy ساخت ، جایی که گیمرها برای رقابت در برابر یکدیگر جمع شدند.

این صفحه نمایش جاه طلبی JD.com در فضای بازی را برجسته می کند. اما او نمی خواهد چیزهایی مانند Tencent و NetEase را با ساخت بازی در نظر بگیرد.

در عوض ، این شرکت مستقر در پکن می خواهد مکانی مناسب برای خرید کالاهای مرتبط با بازی برای جوانان باشد و ورزش های الکترونیکی و مشارکت با سازندگان دستگاه را راهی برای این کار می داند. این امر همچنین می تواند رشد بخش های دیگر تجارت او را تحریک کند.

دانیل تان ، رئیس JD Mobile Devices ، به CNBC گفت: “ما این فرصت را داریم که کل اکوسیستم را گردآوری کنیم.”

چه چیزی JD را در بازی ها ایجاد می کند

جنبه های مختلفی در تجارت بازی JD وجود دارد. ابتدا میلیون ها خریدار محصولات را بر روی پلتفرم JD خریداری کرده و بازخورد خود را ارائه می دهند. JD می تواند با شرکای خود این نظرات را به اشتراک بگذارد تا به آنها در بهبود محصولات خود کمک کند.

سال گذشته ، JD برنامه های خود را برای همکاری با شرکت هایی مانند سازنده کامپیوتر چینی اعلام کرد Lenovo و غول بازی Tencent گوشی های هوشمند پیشرفته ای را برای بازی موبایل توسعه می دهند. این بدان معناست که JD همچنین می تواند این موارد را پخش کرده و گیمرها را از طریق برنامه خرید خود مورد هدف قرار دهد.

پس از همه ، من فکر می کنم آنچه ما می خواهیم انجام دهیم این است که یک پلت فرم بسازیم ، جایی که وقتی به بازی همه چیزهایی که نیاز دارید فکر می کنید ، به JD بروید.

دانیل تان

رئیس جمهور ، JD Mobile Devices

بخش دوم این استراتژی حول ورزش های الکترونیکی یا بازی های ویدئویی رقابتی است.

JD تیم ورزشی الکترونیکی خود را در سال 2017 با نام JD Gaming راه اندازی کرد. سال گذشته یک تیم بازی موبایل به نام JD Esports راه اندازی شد.

به گفته شرکت تحلیلگر بازی Newzoo ، درآمد جهانی ورزش های الکترونیکی برای اولین بار در سال 2021 از 1 میلیارد دلار فراتر می رود که 14.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. اگرچه هنوز بخش کوچکی از بازار کلی بازی های جهانی است ، اما انتظار می رود که رشد قوی باقی بماند. JD به قطعه ای از این پای امیدوار است.

اما مشارکت او در ورزش های الکترونیکی همچنین بخشی از افزایش بازاریابی برای ارتباط شرکت با بازی ها است. تان گفت: ورزش های الکترونیکی به “ورود به ذهن مصرف کنندگان” کمک کرده است.

وی افزود که این شرکت بر ایجاد پروفایل بازیکنان “به نحوی که به ما در تبلیغ محصولات کمک کند” تمرکز کرده است.

تان گفت: “در نهایت ، من فکر می کنم آنچه ما می خواهیم انجام دهیم این است که یک پلتفرم بسازیم که در آن ، هنگامی که به بازی در مورد هر آنچه که نیاز دارید فکر می کنید ، به JD بروید.”

JD در زمینه تولید و ساخت بازی هایی مانند Tencent یا NetEase فعالیت نمی کند. Tencent به طور خاص با خرید یا سرمایه گذاری در استودیوهای بازیسازی در سراسر جهان رشد کرده است. تان گفت که این تمرکز JD نیست ، اما امکان سرمایه گذاری مشترک در شرکت های بازی سازی با شریک خود را رد نکرد.

تان گفت: “من فکر می کنم اگر فرصتی وجود داشته باشد ، اگر فرصت خوبی وجود داشته باشد ، ما در نظر خواهیم گرفت … ما بسیار باز هستیم.”

JD “پتانسیل عظیمی” را در بازی ها می بیند

تان گفت که تلاش های بازی JD در مراحل اولیه است و این شرکت در این مرحله به دنبال مدل تجاری نیست.

تان گفت: “در پایان روز ، من فکر می کنم کل صنعت هنوز در مرحله جوجه کشی است. بنابراین از نظر ما ، این یک سرمایه گذاری است.”

او گفت: “اما ما پتانسیل عظیمی را می بینیم … این فقط در مورد فروش تلفن های همراه نیست ، در مورد تقسیم درآمد از بازی ها نیست … من فکر می کنم این پایان کار است.”

تان گفت ، آنچه JD انجام می دهد تلاش برای ایجاد ارزش است. “ما باید کل اکوسیستم را قبل از اینکه در مورد چگونگی پول نقد فکر کنیم ، انکوبه کنیم.”

تان همچنین گفت که سرمایه گذاری در بازی ها مزایای غیر مستقیم زیادی دارد.

“این در مورد مشارکت ، در مورد ارتباط با جوانان ، ارتباط با جوانان است. و این نوع کاربرانی است که ما می خواهیم ، شما می دانید … آنها از JD استفاده خواهند کرد.”

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *