کمبود تراشه تا یک ربع دیگر ادامه خواهد داشت


Xpeng Motors سدان P5 را در مراسمی در گوانگژو چین در 14 آوریل 2021 به بازار عرضه می کند. P5 سومین مدل تولیدی Xpeng است و به اصطلاح از فناوری Lidar بهره می برد.

ارجون هارپال | CNBC

پکن – استارت الکتریکی Xpeng چین انتظار دارد کمبود تراشه های جهانی حداقل تا سه ماه دیگر ادامه داشته باشد.

تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان به دلیل کمبود نیمه هادی یا تراشه نیاز به کاهش تولید دارند. تقاضای زیاد برای الکترونیک ، تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین و آتش سوزی بزرگ کارخانه توانایی صنعت بسیار متخصص در تولید تراشه های کافی را تحت تأثیر قرار داده است.

برایان گو ، معاون رئیس جمهور و رئیس Xpeng ، روز جمعه به Squawk Box Asia CNBC گفت: “آنچه ما دیده ایم این است که این وضعیت فشرده تا سه ماه آینده ادامه خواهد یافت.

گو گفت ، چالش این است: “دید تحویل تراشه چند دقیقه نیست.” “ما بسیار بسیار به وضعیت توجه می کنیم. در حال حاضر ، تأثیر محدود است و در رهنمودهای ما منعکس می شود.”

سهام Xpeng که در ایالات متحده ثبت شده بود ، در جلسه معاملات روز پنجشنبه تقریبا 4.9٪ کاهش یافت ، اگرچه شرکتهای نوپا درآمد سه ماهه اول 2.95 میلیارد یوان (456.7 میلیون دلار) بالاتر از حد انتظار را اعلام کردند.

سهام در حال حاضر نزدیک به 45٪ برای سال جاری کاهش یافته است ، اما هنوز هم از سود بیش از 50٪ از IPO در ماه اوت حمایت می کند.

Xpeng انتظار دارد در سه ماهه دوم بین 15،500 تا 16،000 وسیله نقلیه تحویل دهد. این شرکت اعلام کرد که در سه ماه اول سال 13،340 دستگاه خودرو تحویل داده است که بیش از پیش بینی 12،500 خودرو است.

درآمد نرم افزاری در حال رشد

در حالی که فروش خودرو قسمت عمده ای از درآمد Xpeng را تشکیل می داد ، این شرکت اظهار داشت که نتایج سه ماهه اول توسط تقاضای مشتری برای نرم افزار کمک رانندگی پشتیبانی می شود. مبتدی گفت که او درآمد نرم افزار را برای اولین بار از سال A ثبت کرده است اجرای ارتقا to به مشتریان پرداخت در سه ماهه اول.

گو به CNBC گفت كه بیش از 25 درصد مشتریان در ماه گذشته هزینه نرم افزار كمك رانندگی را پرداخت كرده اند ، در حالی كه این رقم در سه ماهه گذشته 20 درصد بود. وی انتظار دارد استفاده بیشتر از نرم افزار Xpeng و کاهش هزینه های تولید باعث افزایش حاشیه شرکت در آینده نزدیک شود.

در اواخر سال جاری ، Xpeng قصد دارد دومین سدان الکتریکی با نام P5 را به بازار عرضه کند که شامل پشتیبانی از آخرین نسخه نرم افزار پشتیبانی از پرتاب است.

حاشیه خودرو ، معیار سودآوری ، در سه ماهه اول به 10.1٪ افزایش یافت ، در حالی که در سه ماهه قبلی 6.8٪ بود. این شرکت از افزایش سالانه ضرر خالص 786.6 میلیون یوان در سه ماهه اول در مقایسه با 649.8 میلیون یوان برای مدت مشابه سال گذشته خبر داد. هزینه تحقیق و توسعه با افزایش 72.2 درصدی از سال گذشته به 535.1 میلیون یوان رسیده است.

حرکت به جلو به اروپا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *