XPeng چینی و آینده خودروهای برقی ، روبات ها و ماشین های پرنده
[ad_1]
گوانگژو ، چین – استارتاپ خودروهای برقی چینی XPeng در آینده ای نزدیک تلاش می کند فروش خود را در بزرگترین بازار خودرو در جهان افزایش دهد.
اما شرکت چینی مستقر در گوانگژو همچنین در حال بررسی مناطقی از جمله روباتیک و اتومبیل های پرنده است که می تواند در اهداف بلند مدت آن نقش داشته باشد.
هی شیائوپنگ ، بنیانگذار و مدیر عامل XPeng روز پنجشنبه در مصاحبه با CNBC ، درباره کمبود مداوم تراشه هایی که بر صنعت خودرو تأثیر می گذارد و اینکه چرا رقیب چینی تسلا در زمینه رباتیک و پرواز سرمایه گذاری می کند ، بحث کرد.
در اوایل سال جاری ، XPeng دومین نمونه خودروهای پرنده را نشان داد که به گفته وی هشت سال است که در حال توسعه است. و روز سه شنبه ، او هنگام ورود به حوزه های جدید تجاری ، از “تک شاخ روباتیک” چهارپا رونمایی کرد.
وی با توجه به ترجمه CNBC از نظرات خود به زبان ماندارین گفت: “با توسعه فناوری ، شکل تحرک از چرخ به بال ، ملخ ، 4 پا یا 2 پا تبدیل می شود.” “تکنولوژی باید به مردم کمک کند زندگی بهتر و شادتری داشته باشند. این همیشه هدف من بوده است.”
بنیانگذار XPeng پیش بینی می کند که همه خودروسازان هم خودروساز خواهند شد و هم شرکت های رباتیک ، روندی که به گفته وی ممکن است 10 تا 30 سال به طول انجامد. XPeng روبات ها را به عنوان وسیله نقلیه “در محیط های کم سرعت و تصادفی” می بیند.
او می گوید: “هر چه در درازمدت بهتر و باهوش تر می شود ، می تواند در انجام چند کار ساده تکراری به ما کمک کند. با هوشمندتر شدن ابزار حمل و نقل ، می تواند به ما در انجام برخی کارها کمک کند. در اینجا نحوه ارائه آن آمده است.”
تسلا ، رقیب XPeng نیز در زمینه رباتیک سرمایه گذاری می کند. ماه گذشته ، مدیرعامل ایلان ماسک گفت که این شرکت یک ربات انسان نما به نام Tesla Bot خواهد ساخت. شرکت های دیگر نیز از ربات هایی مانند Boston Dynamics و غول الکترونیکی چینی Xiaomi رونمایی کرده اند.
ماشین های پرنده
X2 ، دومین نمونه اولیه خودروی پرنده XPeng و اولین خودرویی که مسافر را حمل می کرد ، در ماه جولای رونمایی شد.
موسس او گفت که این شرکت در حال ایجاد یک تیم تحقیق و توسعه است که “چند صد نفر خواهد داشت”.
“ما می خواهیم یک ماشین پرنده را معرفی کنیم که می تواند به صورت عمودی بلند یا فرود بیاید ، یک ماشین پرنده از ارتفاع کم تا متوسط.”
موسس XPeng گفت که این شرکت در آینده ، شاید یک سال دیگر ، یک کنفرانس مطبوعاتی برای بحث در مورد اندازه و قیمت و همچنین پذیرش پیش خرید خودروهای پرنده خود خواهد داشت.
کمبود چیپس ، محصولات جدید
مانند بسیاری از تولیدکنندگان خودرو ، XPeng تحت تأثیر قرار می گیرد کمبود جهانی ورود نیمه هادی ها به وسایل نقلیه این شرکت اعلام کرد تحویل خودروها در ماه اوت نسبت به ماه جولای کاهش یافته است. XPeng دارای سه خودرو در بازار است – سدان پرچم دار P7 ، سدان ارزان تری به نام P5 و خودروی اسپرت G3.
زنجیره تامین “بزرگترین چالش” برای شرکت است ، اما او آن را فرصتی برای ایجاد مقاومت خودروساز می داند.
وی گفت: “این همه گیری باعث کمبود چیپ های نیمه هادی شده است که بزرگترین ضربه به تجارت ما است. من انتظار دارم که کمبود چیپس در حدود 18 ماه کاهش یابد. در آینده نزدیک ، ممکن است وضعیت بدتر شود.”
“XPeng یک شرکت بسیار جوان است. من این را یک آزمایش اولیه می دانم. اگر بتوانیم بر چالش فائق آییم و خود را برای آینده پیش رو آماده کنیم ، وقتی فروش ما به 300000 یا 500.000 خودرو در سال برسد ، حتی بهتر عمل خواهیم کرد.”
در همین حال ، این شرکت قول داده است که به راه اندازی مدل های جدید ادامه دهد. در 15 سپتامبر ، این شرکت پس از ارائه آن در ماه آوریل ، سدان P5 خود را با هدف بازار انبوه رسما عرضه می کند. و از سال 2023 ، XPeng قصد دارد حداقل دو یا سه مدل خودرو جدید در هر سال عرضه کند. در آماده سازی برای این امر ، تولید کننده خودروهای برقی امکانات تولید خود را گسترش می دهد.
مدیرعامل گفت: این شرکت در آینده خودروهای بیشتری در محدوده 200،000 یوان (30،968 دلار) تا 400،000 یوان روانه بازار خواهد کرد. در حال حاضر ، ارزان ترین خودروی آن ، G3 ، از حدود 150،000 یوان شروع می شود. او همچنین گفت که مدلهای او می توانند شامل مدلهای بزرگتر 5 نفره یا 7 نفره باشند. این شرکت هنوز مدل 7 نفره ندارد.
XPeng سعی کرد خود را متفاوت از رقبای داخلی نشان دهد زیرا عملکردهای کنترل نیمه مستقل خود را در سیستمی به نام XPilot توسعه داد. آخرین نسخه آن ، XPilot 3.0 ، می تواند به عنوان یک گزینه اضافی به خودروهای آن اضافه شود و رقیب خودکار خلبان تسلا است.
در سه ماهه اول سال ، XPeng اعلام کرد که برای اولین بار از نرم افزاری که شامل سیستم کمکی XPilot است ، درآمد گزارش می کند. موسس گفت در حالی که بیشتر درآمد XPeng از سخت افزار تامین می شود ، نرم افزار “بخش رو به رشد” آن خواهد بود.
وی با اشاره به نسخه بعدی مجموعه محدودی از ویژگی های خودمدیریتی گفت: “ایده من این است که هنگامی که XPilot 4.0 را راه اندازی می کنیم ، بیشتر بر روی نرم افزار خود تمرکز می کنیم.”
– پنی چن از CNBC به این گزارش کمک کرد
تصحیح: این مقاله به روز شده است تا دقیقاً نشان دهد که کدام مدل ارزان ترین XPeng در بازار است.
[ad_2]
پاسخی بگذارید